lunes, 14 de noviembre de 2005

La filsosofía política de Alfonso Daniel Rodríguez Castelao

"Un home que teña fe no ideal que propaga non debe resiñarse a morrer
sin velo realizado, a non ser que morra en loita polo seu ideal. E aínda
diréi mais, espóndome a que se duvide das miñas convicións democráticas: SE O POVO NON QUIXERA ENTERARSE do que lle convén e fixese desprezo do remedio que pode salvalo, ¿haberá algún home de fe que deixase de IMPOR ESE REMEDIO AÍNDA POLA FORZA, SE DISPUSEXE DE PODER PARA TANTO? Porque un home de verdadeira fe nos ideaes que predica, e con coraxe para remediar as desventuras do povo, vai cara o triunfo cando se poida e como se poida."

Alfonso Daniel Rodríguez Castelao: "Sempre en Galiza", Madrid, Akal, 1977.

3 comentarios:

  1. 1. El libro, lógicamente, es una edición póstuma. Es la que me obligaron a mí a leer en la asignatura de Gallego en el Instituto de La Coruña en el que cursé Bachillerato.

    2. No entiendo mucho de gallegos normativos, pero el que aparece en el libro no me lo parece.

    3. Yo creo que lo que dice Rodríguez Castelao admite muy pocas interpretaciones, pero como para mí este señor no constituye un iconito de nada, pues me da igual.

    4. Le aseguro que no tengo la más mínima simpatía por el PPdG. Me parece un partido político que practica un nacionalismo bastante imbécil y, desde luego, completamente antiliberal.

    5. Gracias por decubrirnos que Manuel Fraga tiene un pasado franquista. Como el difunto Eduardo Haro Tecglen, Juan Luis Cebrián y tantos otros. Eso sí, aquí creo que no va a encontrar a muchos franquistas, ni a muchos que arriesguen su virtud por defender a Franco.

    ResponderEliminar
  2. 1. Supongo que lo más democrático es que cada uno se llame como él mismo quiera... ¿votamos a ver cómo se llaman a sí mismos los de LA Coruña o Rianxo?

    2. Pues a mí me da igual.

    3. No le admiro en absoluto. NO sé si era una buena persona, sé que negaba ciertas realidades históricas y que contribuyó al gigantesco fraude electoral del plebiscito del 30 de junio de 1936, eso sí, sin dejar de ser buena persona, supongo.

    4. Lo de "sucursal" queda como muy "nacionalista" ¿no? Aquí, ya ves, vemos al PPdG como muy nacionalista, aunque claro, quien ha fomentado el "entrismo" de los bloqueiros en los cursos de galleguización quizá haya sido el BNG que gobernaba en secreto.

    5. Yo no conozco en la "extrema derecha" a ningún ex-grapo. ¿Me puede decir que es para usted la extrema derecha?

    6. Por cierto, ¿conoce alguna Constitución que se dedique a incomodar a su Ejército? Por favor, ansío saberlo.

    ResponderEliminar
  3. Amigo Rouco: Le copio un mensaje mío del 29 de septiembre de 2004. Espero que se haga una idea algo más clara de lo que, al menos yo, defiendo en este "blog". Aquí las muñeiras y las empanadas nos pueden gustar más o menos a todos; lo que no nos gusta es que nos tomen el pelo.

    "El PPdG apura el cáliz nacionalista hasta sus heces"

    El pasado 22 de septiembre (de 2004) el Parlamento Gallego aprobó *por unanimidad* el nuevo Plan General de Normalización Linguística. Creo que todavía no se ha publicado en el DOGA, pero tengo copia (en pdf) del Boletín Oficial del Paralmento de Galicia (número 622, del 7 de septiembre) en el que aparece el texto que se remitió para su aprobación. Es un documento muy largo (212 páginas) con 445 medidas "normalizadoras". No he tenido tiempo de verlo todo con calma, pero mi primera impresión es que, exceptuando los Planes Quinquenales de la URSS, se trata de lo más liberticida y orwelliano que he leído en mi vida.

    Por ser algunos de los destinatarios de este mensaje docentes, os transcribo algunas de las medidas que en esta materia se proponen:

    Medida 2.1.6: Establecer a obrigatoriedade de coñecer a lingua galega para acceder á docencia en Galicia, fixando prazos concretos e razoables para que o profesorado acredite esta competencia.

    Medida 2.1.9: Esixir a todos os centros, sen excepción, o cumprimento da normativa vixente sobre normalización linguística, adoptando as medidas correctoras no caso de incumprimento.

    Medida 2.1.15: Crear un corpo de inspectores específico que se encargue de atender as funcións da Inspección Educativa, no ámbito do ensino do galego e en galego.

    Medida 2.1.17: Distinguir aqueles colexios e institutos que se caractericen polo seu papel normalizador, ortorgándolles un especial recoñecemento e converténdoos en refrentes ou modelos de nese labor.

    Medida 2.1.25: Fomentar a adquisición progresiva da lectura e da escritura en galego, na perspectiva de que este se converta en idioma de base da aprendizaxe escolar.

    Medida 2.1.26: Na educación primaria garantir que, como mínimo, o alumnado reciba o 50% da súa docencia en galego. A parte da área de coñecemento do medio natural, social en cultural, xa fixada legalmente, fomentarase que se impartan nesta lingua materias troncais en toda a
    etapa, como as metemáticas.

    Medida 2.1.27: Na educación secundaria obrigatoria garantir que, como mínimo, o alumnado reciba o 50% da súa docencia en galego. Dentro das posibilidades de cada centro, tenderase a que entre as materias que se impartan nese idioma figuren as matemáticas e a tecnoloxía,
    á parte das que xa están legalmente establecidas.

    Medida 2.1.28 Nos bacharelatos garantir que, como mínimo, o alumnado reciba o 50% da súa docencia en galego. Deberase asegurar, ademais, que o alumnado coñeza o vocabulario específico da especialidad en lingua galega.

    Medida 2.1.39: Instruccións entre o persoal da Administración educativa para que a lingua de relación interna e, por defecto, sexa a galega.

    Medida 2.2.4: Asegurar que a ESO e o bacharelato para adultos se realice integramente en galego, agás as materias doutras linguas.

    Estos son los de "España, la ilusión que nos une". Menudos caraduras.

    ResponderEliminar