viernes, 3 de febrero de 2006

Un poema de Pondal

Desde que leí este poema en mis tiempos de estudiante, he considerado a Eduardo Pondal, autor del ofensivo himno oficial de Galicia, como un tipo no sólo ridículo (iba de bardo celta por la vida) sino repugnante:

Pilleina antr´os pinos soa,
alba de medo tornou;
quijo fugir, mais non pudo,
que sabe que peixe eu son.

Rogárame de rodillas,
de rodillas me rogou;
tembrou comoa vara verde
qu´estremece a virazón.

Cal quen teme ser oída,
dixo: "Pïdocho por Dios...¡

"Estás fresca -lle contesto-,
vente a min con oracións¡

Non solta nunca o raposo
a galiña que pillou,astra zugarlle o mel todo
non solta a fror o abellón,
nin a branca e doce pomba
larga o montesío azor"

Queixumes dos pinois, 47. En Obras Completas, 113, tomo I

O sea, el poeta de la patria es un violador que se jacta de sus estupros.

51 comentarios:

  1. até que non me saques unha denuncia, todo un precursor da literatura erótica galega, ou dun guión pornográfico

    "Estás fresca -lle contesto-,
    vente a min con oracións¡"
    Que crack Pondal eh!!

    o hino galego(oficial) é ofensivo para os que se den por aludidos, é o teu problema

    ResponderEliminar
  2. Una y otra vez Rouco se destapa.
    Recientemente fue con sus inclinaciones genéticas para determinar la raza gallega y ahora como defensor de violadores (qué crack!). Pero bueno, si ya en otra ocasión consideró puta a la mujer de Rajoy en caso de confirmarse su homosexualidad!

    Me pregunto si habrá muchos como él en las bases del benegé y en vieiros, que es donde bebe. Espero que no. Debe ser un caso aislado.
    En nuestra universidad desde luego no se atrevería, pero aquí, protegido(?) por el anonimato.

    ResponderEliminar
  3. rouco-antón:

    1º. El que considera que ETA es el "ejército" del "pueblo vasco".

    2º. El que considera que "es una falta de respeto" que hagamos una imagen de un individuo que mató a espada personalmente a sus adversarios ["o feito de que llo representes cando a súa relixión llo prohibe a eles mesmos, e aínda por riba o caricaturicen cunha bomba, é unha falta de respecto"]

    3º. El que considera que un violador o un apologeta de la violación es "todo un precursor da literatura erótica galega"

    ResponderEliminar
  4. A tal "patria" tal "poeta".

    Pondal un violador.

    Companys un degenerado sexual y asesino.

    Sabino Arana, un vago que no leía ni un libro...

    Esto es la alternativa a España.

    ResponderEliminar
  5. Sabino Arana era algo bastante peor que un vago y un ignorante. Un verdadero naci. Y, por cierto, tenía en muy baja consideración a los gallegos.

    ResponderEliminar
  6. Oíches, ANTONIO, ti que tanto gostas de dicir parvadas, ¿qué é iso de que Rouco non se atrevería na túa universidade e eiquí sí protexido polo anonimato?

    Valente de pacotilla, ¿e ti quen carallo es? Sae ti primeiro do anonimato.

    ResponderEliminar
  7. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar
  8. Santos
    ¿es Pondal un violador o un apologeta de la violación?
    ¿SÍ O NO?

    ResponderEliminar
  9. Agradecería una tradcucción literal del poema para aquéllos que no tenemos la suerte de conocer el gallego. Claro, como no vemos el paisaje, no podemos entender la lengua...

    (Digo esto último porque todavía no me he repuesto de la sopresa que me produjo leer en un comentario de Rouco en un post del 29 de enero de que el gallego es una lengua "creada e evolucionada polos galegos ao longo da historia, amoldada as súas xentes e ao seu paisaxe". ¡¡La teoría -absolutamente reaccionaria y carca- de que cada lengua está vinculada a un paisaje fue refutada por NOAM CHOMSKY, señoras y señores. Estos rojos del benegé tienen una ideología tan reducida que han de inspirarse en los escritos de los señoritos oligarcas y clasistas del siglo XIX, que se inventaron todos esos recursos de los derechos históricos, la invasión de descreidos, la llegada del socialismo... para parar el progreso y mantener sus feudos.
    Y, bueno, la afirmación de que fueron los pobre sportugueses los que internacionalizaron una lengua inexistente que llama gallego-portugués es de carcajada. Estoy esperando que me diga en qué país es oficial con ese nombre.)

    ResponderEliminar
  10. iste é o mellor reflexo da vosa falta de argumentación contra o nacionalismo galego, non vos dá un pouco de vergoña?

    un poema dun REXIONALISTA(morre no 1917), violador? demostradeo, POLO MOMENTO SODES IGUAL DE VIOLADORES VOS CA EL
    ou é que antonciño é un descendente non recoñecido do bardo e pode dar datos obxetivos do percance? Explicaríanse moitos traumas

    se son racista ou todo o contrario tamén cho deixara claro
    "na miña Galiza utópica hai galegos de tódalas razas e cruces, unha Galiza de inmigrantes e non de emigrantes"
    http://www.blogger.com/comment.g?blogID=17481027&postID=113853984161942612&isPopup=true

    e ao cativo rodrigo que tamén se suma
    1.-de ETA xa dixen:"CONDENAREI TANTO OU MÁIS QUE VOSTEDES CALQUER ATENTADO, CHANTAXE OU INTIMIDACIÓN QUE FAGA ETA"
    2.- 1º aclárame de quen falas, da pantasma do apóstolo Santiago? Ademáis creo lembrar que David Xota pensaba o mesmo
    3.- xa lle contestei a antonio

    ResponderEliminar
  11. Santos Mejía, no te pongas estupendo. Nadie le ha pedido a Rouco que salga del anonimato, y por tanto, la reciprocidad que planteas no tiene sentido. Se ha opinado, ¿comprendes OPINAR?, que comentarios de Rouco como el de arriba, que banalizan la violación, no se soltarían tan alegremente en una lista en la cual se firma con nombre y apellido.
    Pero si te lanzas contra los molinos de viento para evadir la cuestión principal, que es el contenido de ese poema repugnante de Pondal, es que no sabes por dónde salir, majo.

    ResponderEliminar
  12. O sea, Rouco, que los violadores son los que critican un canto a la violación. En qué laberintos se meten los que se sienten obligados a respaldar todo cuanto provenga del ámbito sociopolítico con el que simpatizan.

    Y mira qué había otras formas más inteligentes de lidiar con ese poemilla de Pondal.

    ResponderEliminar
  13. Libelista, tú lo has dicho; había otras formas "inteligentes" de lidiar con el poema. Pero... ¡no se pueden pedir peras al olmo!

    ResponderEliminar
  14. gbalparda, vai por colorado a catocensorinus que falaba da relación do galego co coñecemento íntimo da paisaxe dos galegos de antes, eu refírome ao entorno, a vida, ao paisaxe... dende o pasado ao futuro, e esa argumentación que lle dera é miña, non é copiada de ningures. E son tamén os portugueses os que consideran ao galego o mesmo idioma que o portugués. Tamén deixara ligazóns ao respecto, non me fagan perder máis o tempo

    Alédame saber que está de volta gabalparda, Manuel Fraga Iribarne, presidente fundador do PP e membro en activo do partido, actual deputado galego e en breve senador, colaborador activo dunha dictadura fascista e coas mans manchadas de moita sangue inocente.
    Ise si que ten un curriculum cargado de "perlas", contra a democracia, as mulleres ou os homosexuais, algunhas recentemente, incluso nun dos últimos libros negaba o holocausto xudeo. Semella ben claro quenes estaban e seguen no bando dos nazis

    libelista, a ver como respaldan vostedes ao Sr Calaza, que non é do século XIX e ben que lles gostan os seus artigos da Coz

    ResponderEliminar
  15. ¿Que los portugueses consideran el gallego como parte de su idioma? Demuéstrenoslo. ¿Dónde? Por ejemplo, en la Constitución portuguesa se dice que el idioma oficial de la república es el portugués, no el gallego-portugués.

    Lo referido al gallego como emanación del paisaje como una mata de patatas no lo he entendido. Lo siento.

    La mención a Fraga, personaje que a mí me parece lamentable, tampoco. Es que no sé ni a qué viene.

    ResponderEliminar
  16. Admito que, al llamar violador a Pondal, acaso cometí un exceso retórico. Es probable que nada hiciese de ello; pero el hecho de asumir la voz de un jactancioso violador, alabarse de haber violado (en la vida real o en su turbia mente)a una indefensa muchacha campesina, es tan vomitivo hoy como hace cien años.

    b/ por alusiones: el amigo Rouco menciona una cita mía sobre "la íntima relación entre el idioma gallego y nuestro paisaje".

    Es evidente que, quienes viven en un entorno natural determinado, han de conocerlo, palparlo y dominarlo. Construyen por ello un vocabulario muy rico y preciso para describirlo. Nada hay ni de étnico ni de telúrico en el argumento.

    Añadía, empero (y eso no lo recuerda Rouco) que ese vocabulario hoy es una reliquia para arqueólogos lingüísticos. Al morir el mundo rural que lo sustentaba, esa parte del idioma, la parte en que el gallego era más rico, desaparece.

    ResponderEliminar
  17. jejeje, cuando los separatas empiezan a llamar fascista a Fraga es que han vaciado ya su saco de ocurrencias. Reconozco que su fragafobia es mi muletilla favorita. Enfín, yo que los conozco, porque pululan a mi alrededor y los trato puedo decir que son todos igual de despreciables que Pondal, precursor del actual progre ibérico: de familia acomodada que se rebela contra todo. Ahora eso sí, dado que el ínclito murió soltero con 82 tacos, o era feo de cojones o se lavaba menos que los de Galiza Nova. ¡Y encima violador!

    ResponderEliminar
  18. si gbalparda, non é ningunha novidade, os eurodiputados nacionalistas galegos falaban galego no parlamento europeo, a propia xefa do corpo de traductores portugueses recoñece un mesmo idioma ao igual ca moitos políticos portugueses, até un eurodiputado portugués do partido popular europeo que sinalaba coma decisión política española que non se recoñecera oficialmente, nunha recente reportaxe da RTP. http://www.udc.es/dep/lx/cac/vo/20060101IT/index.htm
    é unha realidade filolóxica que máis que vos pese acabará sendo oficial
    aínda que xa sexa unha realidade bastante recoñecida no mundo lusófono
    Ligazóns relacionadas
    http://www.agal-gz.org/portugaliza/tvsptnagaliza/novas/nova2005n02.htm
    http://opatrimonio.org

    e a que ven esa ridícula alusión a Pondal? relacionalo co BNG xa nen digamos, Fraga o que foi e o que fixo é innegábel, hai cousas do estilo http://novasgz.com/pdf/ngz10.pdf


    catocensorinus, excusándose ante os coleguiñas, o temiña xa cho contestara tamén http://www.blogger.com/comment.g?blogID=17481027&postID=113865379724704288&isPopup=true

    robin "el ocurrente", dunha intelixencia equivalente á de gabalparda "el mareador de perdices". Chega con ver como comeza a súa "intervenzón" e como a remata, outro que vive na contradición. Non se atreverá a amosarnos a súa face para comparala coa de Pondal http://www.limiarlibros.com/imaxes/fotopondal.jpg , menos aínda a dicirlle o outro aos de Galiza Nova.
    É indigno morrer solteiro? Que saibas que a Pondal non o obrigaron a casar eh

    ResponderEliminar
  19. Rouco, defiendes lo que no se puede defender. El poema nos muestra a Pondal como un impresentable, degenerado y canallesco vate. Te recuerdo, además, que la violación de muchachas aldeanas por parte de los señoritos jamás acababa en denuncia sino, a lo sumo, en un discreto intercambio de dinero.

    Déjame, sin embargo, decirte algo. GRACIAS, ROUCO. Gracias por demostrarnos, si teníamos dudas, lo necesario de nuestra tarea; lo necesario de desvelar vuestras mentiras; lo necesario de enfrentarnos a vosotros.

    Porque tu problema, Rouco, no es que estés equivocado intelectualmente. Tu problema es que eres chusma, chusma a quien no le importa no ya la verdad y la historia, sino cualquier noble valor del género humano. Nos has probado, una y otra vez, la degradación moral de los fanáticos del nacionalimo. Nos has probado, una y otra vez, que vosotros queréis abajar nuestra tierra y gentes al nadir moral de vuestra miserable existencia.

    Contra vosotros siempre, Rouco.

    ResponderEliminar
  20. Vamos chavales, había tempo que nom visitaba este sitio web... Abofé, algo e por algo se borrou da minha mente...
    E nom sodes repugnantes e idiotas nen nada vamos...

    GORA ETA! GORA GRAPO! GORA GALIZA CEIVE! FÓRA LIXO NAZI! FÓRA NEOLIBERAIS DA GALIZA...

    TODOS A UNHA, HERRI BATASUNA; TODOS A DOS, ETA MATAOS!!

    ResponderEliminar
  21. En moito tempo, amais das verbas dalgúns companheiros q insisten en "boicotear" e argumentar contra dun estado artificio ou contra do pasotismo e acomodación dalguns persoaxes que eiquí escreben, o poema de Pondal debe ser o mínimamente decente, reaccionario, erótico-festivo, e fresco que endexamais viu este mierdi-blogg...
    P.D.: o recentemente eleito presidente do Partido Podre é un tipo, que a pesares de estudar Direito, non distingue entre Estado aconfesional e laico, ou Estado asimétrico sen máis competencias, por exemplo...
    Porque carallo nom se vai a durmir (sen cobrar e sen desvirtuar)e espera a que a formación e a lucidez se lle pegue así coma as sabas...

    ResponderEliminar
  22. Ao ver o artigo da lingua: se debe ou nom ser obrigatoria...
    Ocórreseme unha anécdota pronunciada por Valle-Inclán, escritor, no intre en que ía presentarse pra opositar, e que responde perfeitamente á vosa idiotez:

    "Nombre y apellidos: Ramón María del Valle-Inclán
    Profesión: Escritor
    Sabe leer y escribir: NON"...

    Enfin, pobre de vós...

    ResponderEliminar
  23. No conocía yo a esa escoria que se hace llamar iagogaliza. Este ya no se molesta en fingir que es capaz de una mínima capacidad de raciocinio. Para qué. Hace directamente apología del terrorismo:

    "GORA ETA! GORA GRAPO! GORA GALIZA CEIVE! FÓRA LIXO NAZI! FÓRA NEOLIBERAIS DA GALIZA...

    TODOS A UNHA, HERRI BATASUNA; TODOS A DOS, ETA MATAOS!!"

    Aparte de estos eslóganes criminales, el tal iagogaliza sólo es capaz de:

    1. Balbucear insultos ("repugnantes e idiotas"...y lo dice una basura proetarra)

    2. Considerar un poema que trata de una violación como algo "decente, reaccionario, erótico-festivo, e fresco". Me pregunto si diría lo mismo de ser el autor del poema el alcalde de Toques.

    3. Hablar de cosas que no tienen nada que ver con lo que se está discutiendo. Ahora le ha tocado la china a Valle Inclan y, en primer lugar, al PP. No falla, cuando un nazionalista se queda sin argumentos (o sea, a los dos minutos de conversación) lo primero que hace es cambiar de tema y criticar al PP. Que poca imaginación. Ya parece una consigna.

    Menudo tipo, este iagogaliza. Admirador de asesinos. Cuando creo que los nazionalistas ya no pueden caer más bajo, llega este tío y me demuestra que no, que pueden ser aún más miserables.

    ResponderEliminar
  24. vístedes o Faro de Vigo de hoxe?, adícanlle dúas páxinas ao Bardo, sobor da versión definitiva de “Os Eoas”

    Amistade con Rosalía de Castro:
    "En 1880, o Bardo xa tiña unha primeira versión concluída, dato que sabemos pola correspondencia que mantiña con Rosalía de Castro, quen, en xullo deseano, lle pregunta cando vai publicala."

    O "nacionalismo" de Pondal:
    "Finalmente, o investigador estuda o feito de que o Bardo debuxara a Colón coma un gran navegante galego. É a través desta concepción onde se nos mostra toda a ideoloxía política de Pondal: o iberismo, “a refundación do Estado
    Español en base ás súas nazóns constituíntes -incluída Portugal- en pé de igualdade, na que os galegos terían unha función ilustre: ser, nin máis nin menos, e a través dun xogo poético-cartográfico,a fronte da Iberia”. "
    "Pondal “na complexidade do seu pensamento, como patriota galego, español e iberista”- opina que chega un momento no que, sendo considerado xa Pondal como o poeta nacional galego, se empeza a estimar que a publicación d’Os Eoas non convén para os intereses dun sector do nacionalismo, no que se atopaba Vicente Risco.
    Precisamente, o autor da “Teoría do Nacionalismo Galego” escribía en 1935: “Pondal deunos a conciencia da Raza. Nen podía dar máis
    nen compría que dese máis [...] Tamén millor sería que non se publicara máis de Pondal”. "
    http://www.farodevigo.es/media/documentos/2006-02-11_DOC_2006-02-04_01_31_55_sabado.pdf

    Vicente Risco, escindiríase do Partido Galeguista de Castelao e Alexandre Bóveda, na chamada Dereita Galeguista para acabar apoiando aos sublevados fascistas namentres se fusilaba a Bóveda e Castelao fuxía ao exilio.


    iagogaliza só che toma o pelo barbapapa e coma min non é representativo de ningunha organización política, o alcalde de Toques e o de Ponferrada non son escritores, son políticos do PP acusados formalmente de violación e con sentenzas xudiciais ao respecto
    xa dixen unha vez que eu non me teño que avergoñar de ter votado sempre ao BNG, e vostedes moito, o PP está cheo de merda dende arriba a baixo. Ise si que é un poema

    ResponderEliminar
  25. Precisando a Rouco: el alcalde de Ponferrada fue condenado por "acoso sexual"; el alcalde de Toques, por "abuso sexual a una menor".
    Violación, abuso y acoso son delitos diferentes, aunque igualmente repugnantes, los cometa quien los cometa.
    La diferencia entre mi loro y vosotros, cotorritas, es que mi loro cuando ve a un tío del PP que comete algún delito o abuso, exige su expulsión inmediata y que purgue su falta; mientras que la mayoría de vosotros no estáis preparados para reconocer que entre los de vuestra cuerda hay tantos indeseables como en cualquier otro grupo humano. El ex alcalde de Vigo, del BNG, Lois Castrillo pegándole a su mujer, por ejemplo. Y el partido echando tierra sobre el asunto. Nadie le pidió siquiera explicaciones.

    ResponderEliminar
  26. precisando a libelista, vostede viulle a cara ao alcalde de Toques?

    "Dos fundamentos expostos na sentenza, dedúcese que o xuíz entende que os tocamentos lascivos polos que se lle imputa a pena a Xesús Ares son constituíntes dun delicto de abuso sexual; pero non de agresión sexual, xa que, segundo a interpretación xudicial, non concorreu o uso de intimidación: "non fixo acto algún de forza ou intimidación para consumar o seu acceso físico ou corporal, senón que se limitou a facer caso omiso da vontade que ela lle manifestaba de forma expresa". A lei establece que o delicto de abusos sexuais non pode levar consigo penas de prisión. E, polo tanto , tampouco a inhabilitación, xa que esta última é unha pena accesoria á pena de prisión. Isto permitiulle ao acusado, Xesús Ares, continuar exercendo o seu cargo institucional."

    Demostre que Lois Pérez Castrillo lle pegou algunha vez a súa muller, e senón cale, aínda con ese ruxe ruxe, ruín, inventado e cunha clara intención política, perdeu a alcaldía pero aumentou en nº de votos.
    No BNG non haberá tantos indeseabeis para que teñan que sacar un poema de Pondal ou?
    no PP dende Fraga até Rajoy http://novasgz.com/pdf/ngz10.pdf
    ten que ser fodido votar PP despois de ir a misa eh

    ResponderEliminar
  27. e tranqui, libelista, que teño claro que os "bos e xenerosos" tamén nacen co pecado orixinal eh

    ResponderEliminar
  28. Aquí los únicos que se ponen nerviosos sois vosotros, los defensores de violadores y terroristas cuando se os ponen delante vuestras vergüenzas. Las vuestras, no las de otros del benegé o pepé o psoe... No. Las vuestras y con vuestras propias palabras. Espero que haya muchos cachorritos del benegé siguiendo aquí vuestros razonamientos. Igual alguno aún esté a tiempo de recapacitar.

    ResponderEliminar
  29. dígame un só violador ou terrorista ao que teña defendido

    ResponderEliminar
  30. rouco-antón, el fanatismo no te deja leer bien.

    Aunque primero le llamé "violador" luego maticé y te dije esto:
    *El que considera que un violador O UN APOLOGETA DE LA VIOLACIÓN es "todo un precursor da literatura erótica galega"*

    Porque aquí caben sólo dos posibilidades:
    - o el poema es autobiográfico y Pondal ES UN VIOLADOR
    - o no es autobiográfico y entonces EXALTA LA VIOLACIÓN.

    Este es el bardo de la "patria galega".

    ResponderEliminar
  31. veña cativo rodrigo, non me vaias de beato, que terás visto en televigo(ou equivalentes) esceas peores
    televigo, a tv máis pepeira por certo

    ResponderEliminar
  32. No te salgas del tema rouco-antón.
    La pregunta no es si en televigo o en las demás teles de Don Polankone echan basura.

    La pregunta que hago es otra y no la contestas (¿por qué?). La pregunta la repito.
    El "bardo de la patria": ¿era un violador o era un apologeta de la violación?

    Contesta.

    ResponderEliminar
  33. non é apoloxía é literatura, que foi a excusa do abogado dos alcaldes populares de Toques e Ponferrada? Ter lido un poema d'O bardo?

    ResponderEliminar
  34. No, perdona, no es literatura. Según eso cuando un chorizo firma un cheque sin fondos eso no es una estafa sino un ejercicio de caligrafía.
    No seas patético y contesta.

    ResponderEliminar
  35. no último comentario xa deixaches claro quen é o patético

    ResponderEliminar
  36. Gora ETA!!! corenta veces e cincoenta.. Acaba con todos!!!
    A ver e que naide me censura... (Ista era a melhor ferramenta da que dispuñades, agora NON!!!)

    É incríbel até que punto sodes repugnantes...

    COño que é literatura, e amais, literatura galega, pero claro vós, acomodados de mierda, danvos todo cocido e debullado e pasades de todo, verdade, por e para que loitar.. Todo está perfecto y España va bien... Así nos vai... Logo de dezaseis anos: OBXECTIVOS NÚMERO UN DA UE, A CULTURA MÁIS CONTAMINADA CA NUNCA...
    Moi bem... A pesares de que na Carta de Direitos Humáns, nen no Tratado de Pekín, nen etc etc etc... figure o direito de inventar, sí é posíbel e neste poema eisí o deixa ver...
    Pero nom só iso, porque sacarlle xugo deste xeito e abafar un poema literario, uma forma de expresión tan bonita e popular coma esta...

    Non só iso... Que razón tes Valle-Inclán!!! Alguén nom se entera de que nom se entera de que a verdadeira revolución é a verdade...

    ResponderEliminar
  37. "non é apoloxía é literatura"

    O dicho de otra forma: Pondal tenía carta blanca para publicar cualquier barbaridad que se le pasase por la cabeza, porque era un poeta. Galleguista, para más señas.

    Curioso razonamiento, rouquiño. Pero no lo comparto.

    Una persona puede ser un literato de primerísimo nivel (no es el caso de Pondal, pero admito que es cuestión de gustos) y al mismo tiempo hacer apología de crímenes y de dictadores. Acuérdate de la oda de Neruda a Stalin, de los cineastas nazis de la UFA (Riefenstahl y compañía) o del panegírico que Haro Tecglen le dedicó a Franco y José Antonio.

    En fin, en ese poema don Eduardo se pasó tres pueblos. Yo al menos lo veo así. El hecho de ser poeta no le justifica.

    Cambiando un poco de tema, permíteme que te recomiende esta peli.

    http://www.bibliopolis.org/pantalla/pant0051.htm

    PD: Bromas aparte, gracias por pasarme las webs de Castelao, aunque no me sirvan para lo que yo quería.

    ResponderEliminar
  38. GORA ETA!! FORZA GRAPO!! FORZA EXÉRCITO GUERILHEIRO DO POVO GALEGO CEIVE!! ACABEMOS CON TODOS!! ILES TAMÉN O INTENTARON E VÓS MESMO CONTINUADES...

    NÓS DEFENDEMOS UNHA OU OUTRO MODELO SOCIO-POLÍTICO, E POR QUE NON CON ARMAS COMA O IMPOSTO ACTUALMENTE... SOSTIDO NAMAIS QUE Á FORZA...

    FÓRA!! FASCISTAS FÓRA!! BOOM BOOM BOOOOOMMM BOOOMMM BOOOMMMM BOOOMMMM!!! Y VOLÓ VOLÓ VOLÓ, CARRERO BLANCOOOO VOLÓ VOLÓ...
    BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!

    ResponderEliminar
  39. os ideais nobeis e xustos nunca morren, sempre prevalecen, non necesitan das armas para imporse nen merecen ser tinguidos de sangue. O pasado é pasado e o futuro é noso. "Galiza, célula de universalidade:Anti-imperialismo, federalismo internacional, pacifismo"

    "Non enterran cadavres, enterran semente" http://castelao.tripod.com/files/mart7.htm


    por certo nun libro(ou compendio), "inspirado" por Deus, chamado Biblia si que poden atopar auténticas "apoloxías"


    Mas quiero que sepais que Cristo es la cabeza de todo hombre, como el hombre es cabeza de la mujer, y Dios lo es de Cristo. Por donde si una mujer no se cubre con un velo la cabeza, que se la rape. Y si es cosa fea a una mujer el cortarse el pelo o raparse, cubra su cabeza. Lo cierto es que no debe el varon cubrir su cabeza, pues el es la imagen y gloria de Dios; mas la mujer es la gloria del varon. Que no fue el hombre formado de la mujer; si no la mujer del hombre; como ni tampoco fue el hombre criado para hembra, sino la hembra para el hombre.
    1 Corintios 11:3.9

    Mas aquellos hombres no le quisieron oir; por lo que tomando aquel hombre su concubina, sacósela fuera: y ellos la conocieron, y abusaron de ella toda la noche hasta la mañana, y dejáronla cuando apuntaba el alba.(la mujer murio)
    Jueces 19:25

    Cuando algunos riñeren juntos el uno con el otro, y llegare la mujer del uno para librar á su marido de mano del que le hiere, y metiere su mano y le trabare de sus vergüenzas; La cortarás entonces la mano, no la perdonará tu ojo.
    Deuteronomio 25:11.12

    ResponderEliminar
  40. ¿A cuántos cristianos conoces tú Rouco que apliquen esas onsignas del antiguo testamento?
    En cambio la mayoría de islamistas hoy en día procuran seguir las doctrinas del Corán literalmente.
    Lo más fundamentalista que tenemos nosotros son vuestros nacionalismos.

    ResponderEliminar
  41. rouquiño, no te fíes de algunas frases escogidas que te pasan por mail, porque luego haces el ridículo. Te mandan las citas sin contexto y claro, metes la pata. Lee la Biblia tú mismo (no te hará daño) y te evitarás algunos sonrojos.

    Si te lees el principio la epístola 1ª a los corintios (especialmente el capítulo 3) te darás cuenta de que el motivo de la misma es acabar con las disputas que había entre los cristianos de Corinto, concretamente entre los de origen judío (Pablo) y los de origen griego (Apolo). En la carta, para zanjar las disputas, Pablo da su parecer que, lógicamente, sigue en gran medida la tradición judía. En la cual las mujeres llevaban velo.

    Astutamente ocultas (o no tenías ni idea) que el propio Pablo, para suavizar los efectos de la tradición que acaba de recomendar, acto seguido añade:

    "Pero ni la mujer sin el varón ni el varón sin la mujer, en el Señor. Porque así como la mujer procede del varón, así también el varón viene a la existencia por lamujer, y todo viene de Dios" (I Cor, 11, 12-13).

    Con todo, lo que echa tu queja por tierra es el hecho histórico de que, ya en el siglo I (o sea, incluso en vida de Pablo) los cristianos de origen no judío ya no seguían este mandato. Las mujeres cristianas se vestían de acuerdo con la moda local.

    O sea, tu primera cita, un bluff.

    La cita del deuteronomio, ciertamente, es una atrocidad. Del Antiguo Testamento.Y nos dice mucho de cómo era la justicia hace más de 30 siglos. ¿Oyes, rouquiño? 30 siglos.

    El código de justicia que se aplicaba en el Antigo Testamento era brutal, como todos los que había en el mundo en el siglo XI AC. Afortunadamente las cosas han mejorado, así que me gustaría que me dieses algún ejemplo de país cristiano o judío en el que esa norma se aplica. O alguna noticia de que los judíos ultraortodoxos siguen con esa práctica. ¿A que no siguen, rouquiño?

    Si no eres capaz de encontrar un ejemplo contemporáneo (no lo serás), agradecería que dejases de cambiar de tema y volviésemos al principio:

    A que, por mucho que lo defiendas, Pondal era un viejo salido y narrador de actitudes no muy nobles. Y lo hacía en el siglo XIX, no en el XI AC.

    Tu segunda cita, otro bluff. Está feo acudir al anacronismo para justificar lo injustificable.

    La cita del libro de los Jueces deberías leerla hasta el final. El capítulo 19 se titula, precisamente "crimen de los de la gueba de Benjamín". Es decir, la Biblia los considera criminales por hacer lo que hicieron. Por esa razón en el capítulo 20 Israel entra en guerra contra Benjamín (contra los criminales) y dicha tribu es vencida y casi extinguida, como castigo.

    O sea, la tercera cita es el mayor bluff de los tres. Significa LO CONTRARIO de lo que tú dices.

    En fin, que nada de nada. Te agradezco que intentes entrar en debate, pero debes perfeccionar la técnica, que es todavía demasiado burda. Hasta los cracks tienen días malos si no entrenan. Y tú entrenas menos que Romario, chico.

    Por último, vuelvo a recomendarte que dejes esa manía tan fea de cambiar de tema cuando te quedas sin argumentos. O sea, siempre.

    Pondal no dio un buen ejemplo al escribir ese poema ¿sí o no?

    Contesta, rouquiño.

    PD: Si quieres hablar de la Biblia, deberías ir antes a catequesis. Ya las hay en gallego, así que no tendrás problemas para entender.

    ResponderEliminar
  42. Despois deste match Partido Popular(abusos sexuais, narcotraficantes, fascistas, negación do holocausto xudeo, homofobia, machismo...ver comentarios) vs Pondal(poema dun Rexionalista morto fai un século), o partido non foi emocionante, nen foi reñido, no PP somentes hai cracks, está cheo de galácticos... sufrín unha cruel goleada, que mangallóns!!

    E non cambio de tema, argumentos non faltan e coñecementos da Biblia tampouco(a 3ª cita da Biblia só recomennda o que hai que facer nese caso). Se saco citas da Biblia é precisamente porque non é a primeira vez que fan o mesmo(LD por exemplo) co Corán para xeneralizar o islamismo primitivo ou violento a todo musulmán.


    Últimas curiosidades sobor de Pondal, "el nacionalismo se quita viajando"

    Sobor do hino galego: "Estrenouse na Habana en 1907 e, como a bandeira, é froito da emigración. Desde 1907 até 1923, o himno galego foi cantado por rexionalistas e agraristas nos seus actos e pouco a pouco foi sendo aceptado. Cando se prohibiu o uso durante a ditadura de Primo de Rivera, as sociedades galegas de América intensificaron o seu interese pola súa interpretación pública. Coa Segunda República atinxiu o recoñecemento oficial."

    Sobor da Sociedade Nazonalista Pondal: foi unha asociación independentista galega de Bos Aires. En 1927 A Irmandade Nazonalista Galega de Buenos Aires convértese na asociación cultural Sociedade d'Arte Pondal, que axiña adopta o novo nome de Sociedade Nazonalista Pondal.
    O seu voceiro, A Fouce, saiu ata xullo de 1936.
    A Sociedade Nazonalista Pondal foi a unha das primeiras asociacións importante que avogou pola plena independencia de Galicia, e mesmo tratou de promover un partido independentista en Galicia, sen moito éxito.
    En 1938 autodisólvese para favorecer a unidade do galeguismo mentres Galicia permanecese baixo un réxime ditatorial, e a maoioría dos seus membros integráronse no Grupo Galeguista de Bos Aires.
    A SNP contou nos seus anos de existencia con arredor de 100 socios.

    HINO GALEGO(oficial)

    ¿Que din os rumorosos
    na costa verdecente,
    ao raio transparente
    do prácido luar?
    ¿Que din as altas copas
    de escuro arume arpado
    co seu ben compasado
    monótono fungar?

    Do teu verdor cinguido
    e de benignos astros,
    confín dos verdes castros
    e valeroso chan,
    non des a esquecemento
    da inxuria o rudo encono;
    desperta do teu sono
    fogar de Breogán.

    Os bos e xenerosos
    a nosa voz entenden
    e con arroubo atenden
    o noso ronco son,
    máis sóo os iñorantes
    e féridos e duros,
    imbéciles e escuros
    non os entenden, non.

    Os tempos son chegados
    dos bardos das edades
    que as vosas vaguedades
    cumprido fin terán;
    pois, onde quer, xigante
    a nosa voz pregoa
    a redenzón da boa
    nazón de Breogán.


    Queixumes dos pinos

    Que din os rumorosos
    na costa verdescente
    ao raio transparente
    do pracido luar
    Que din as altas copas
    de escuro arume arpado
    co seu ben compasado
    monotono fungar
    Do teu verdor conguido
    e de benignos astros
    confin dos verdes castros
    e valeroso chan
    non des a esquencemento
    da inxuria o rudo encono
    desperta do teu sono
    fogar de Breogan
    Os bos e xeneroxos
    a nosa voz entenden
    e con arroubo atenden
    a noso rouco son
    mais soo os iñorantes
    e feridos e duros
    imbeciles e escuros
    non os entenden non
    Os temops son chegados
    dos bardos das edades
    que as vosas vaguedades
    cumprido fin teran
    pois donde quer xigante
    a nosa voz pregoa
    con redenzon da boa
    nazon de Breaogan
    Teus fillos vagorosos
    en quen honor soo late
    a intrepido combate
    dispondo a peito van
    Se por ti mesma libre
    de indigna servidude
    e de oprobioso alcume
    rexion de Breogan
    A nobre Lusitania
    os brazos tende amigos
    os eidos ben antigos
    con un punxente afan
    e cumpre as vaguedades
    dos teus soantes pinos
    duns maxicos destinos
    oh grei de Breogan
    Amor da terra verde
    da verde terra nosa
    acende a raza briosa
    de Ousinde e de Froxan
    que alo nos seus garridos
    xustillos mal constreitos
    os doce e albos peitos
    das filas de Breogan
    Que a noble prole insinen
    fortisimos acentos
    nos molidos concentos
    que a virxes so ben estan
    mais os robustos ecos
    que oh Patria ven recordas
    das sonoras cordas
    das arpas de Breogan
    Estima non se alcanza
    cun vil xemido brando
    calquer requer rogando
    con voz que esquenceran
    mais cun rumor xigante
    subrime e parecido
    ao intrepido sonido
    das armas de Breogan
    Galegos sede fortes
    prontos e grandes peitos
    aparellade os peitos
    a glorioso afan
    fillos dos nobres celtas
    fortes e peregrinos
    luitade polos destinos
    dos eidos de Breogan.

    ResponderEliminar
  43. Gracias, Barbapapa, por esa lección. Me temo, sin embargo, que malgastamos nuestros esfuerzos. Ya sabes lo de "no está hecha la miel..."

    Rouco: Lo has intentado todo, todo, para ignorar la evidencia, la de que el autor del himno gallego es un impresentable. Himno por cierto que yo no reconozco como mío. ¿Cómo voy a cantar un himno que me insulta?

    Tu insistencia en buscar analogías en el PP es ridícula. ¿A mí que me importa lo que haga o diga el PP? Lo que intentamos hacer aquí es acabar con esa idea necia de que el galleguismo representa la "tradición popular gallega". El impúdico, canalla y desvergonzado poema de Pondal, publicado en el mismo libro que el himno, debilita intelectualmente esa patraña.

    Y, con cada intento tuyo de defender esa farsa, te hundes más en el fango

    ResponderEliminar
  44. e digo eu que terá que ver a tradición co galeguismo?, a súa defensa o único, que non todas son defendíbeis como a chega de bois(galega) ou as corridas de touros(española). Aínda que na primeira sexa anécdotica a morte do animal, e na segunda a tortura, burla e morte estea asegurada.

    catocensorinus, xa quedou claro onde están os impresentabeis e seguen a estalo, se te identificas cos "iñorantes
    e féridos e duros,imbéciles e escuros" é o teu problema

    ResponderEliminar
  45. Rouco: Si no te gusta la expresión "tradición cultural", usaré "la voz del pueblo". Los galleguistas se creen a voz do pobo y que representan a las fuerzas más auténticas de Galicia.
    Pondal está incluido en esa tradición.

    Nos informas sobre desviaciones ideológica de Pondal, que era iberista, y nos lo colocas en la línea de Risco. Esos son detalles para estudiosos. En los libros de adoctrinamiento ideológico que el nacionalismo coloca en los colegios cual si fueran verdad, nada se dice de ello. En uno que he leído, decía de Risco que "se retiró de la pólítica en 1934". Seían poco correcto reconocer ante los alumnos que uno de los padres de la patria era nazi.

    Otra cosa: No es que me sienta aludido por lo "iñorantes e feridos" que dice el himno. Es que se me alude. A mí y a los otros muchos gallegos que no gustamos de la cháchara romántico-nacionalista de pobo, patria, lingua y todo ese rollo antiguo que tanto os gusta.

    ResponderEliminar
  46. Catocensorinus, o galeguismo tampouco é a voz do pobo, "Afección a Galicia que se funda na defensa e mellora dos aspectos políticos, sociaise culturais que constitúen a súa identidade nacional." váleme a definición da RAG, algo terá para que o PP tamén se apunte ao "piropo" galeguista.
    O de Pondal non é desviación ideolóxica, está coma outr@s nun chanzo anterior que é diferente.

    Risco "uno de los padres de la patria"? da española cecais

    Na Asemblea Extraordinaria de Santiago de febreiro de 1936 no que o PG se sume á Fronte Popular, Risco únese ao grupo de galeguistas e en maio de 1935 creara a Dereita Galeguista de Pontevedra e sae do PG para dirixir a Dereita Galeguista
    O 13 de xuño de 1936 cando comeza a campaña polos Estatuto de Autonomía de Galicia, Risco fai campaña activa a prol do si, pero a Risco non lle gustaba a situación política que consideraba un perigo para a Igrexa Católica e cando se produce a sublevación do exército, Risco cala a pesar do asasinato ou encarceramento de moitos dos seus amigos e compañeiros galeguistas, e o 30 de agosto de 1936 Risco participa como director da Escola Normal de Ourense na reposición solemne do crucifixo na escola organizado polas autoridades franquistas. Dende 1937 dirixe Misión cofundado con Otero Pedrayo. Pero será dende 1938 cando comeza a colaborar con La Región con artigos ao servizo dos sublevados, consumándose a que os seus antigos compañeiros no exilio consideraron unha traizón aos ideais galeguistas, simbolizada na frase que Castelao deixou no Sempre en Galiza: "dicía Risco, cando Risco era alguén".

    ResponderEliminar
  47. rouquiño, que no cambies de tema, caray.

    Eduardo Pondal hizo un poema repugnante, ¿sí o no?

    Y sí, rouquiño, este partido lo has perdido por goleada. Estudia más la próxima vez.

    So crack.

    ResponderEliminar
  48. claro que non barbapapa, só estaba ampliando a "cultura raquítica" dalgún
    o partido está xogado, xa o perdín si

    "Despois deste match Partido Popular(abusos sexuais, narcotraficantes, fascistas, negación do holocausto xudeo, homofobia, machismo...ver comentarios) vs Pondal(poema dun Rexionalista morto fai un século), o partido non foi emocionante, nen foi reñido, no PP somentes hai cracks, está cheo de galácticos... sufrín unha cruel goleada, que mangallóns!!"

    ResponderEliminar
  49. rouquiño, que no cambies de tema, caray.

    Eduardo Pondal hizo un poema repugnante, ¿sí o no?

    Cultura tienes muy poquita, meu rei. Ni siquiera sabes leer pasajes de la Biblia sin darles un significado opuesto al que tienen...

    Así que volvemos a Pondal, so crack.

    ¿Sí o no?

    ResponderEliminar
  50. Rouco, nosotros no defendemos todas esas cosas, tú en cambio sí defiendes la apología de la violación de Pondal.
    Otra cosa, nosotros no somos el PP. Aunque algunos hay que votan a ese partido (como familiares tuyos por otra parte, ¿a ellos también les insultas?), otros no. Como yo, por ejemplo.
    Por cierto, ¿Fraga negó el holocausto judío? Eso o lo sabía, mira. ¿Y se puede saber la referencia y lo que dijo exactamente?

    ResponderEliminar